onsdag 4 april 2012

Inte mycket gjort

Idag har dä inte blitt möe skrevet (som vi säger i småland). Var och hämtade mamma ute i Braås och sen åkte vi in till stan igen och lunchade och shoppade lite. Vi var ett par svängar hemma hos oss också för att äta mina bullar och dricka te och för att gå ut med Sivan (aka Schnucki).

Jag var hemma igen vid halv åtta och sen dess har jag ägnat mig åt att försöka kopiera Koh Thais fantastiska Tom Kha soppa, byta om och om igen på Johannes efter både spyor och annat, städa upp lite och kränga hälften av det godis jag köpt omutifallatt det skulle komma påskkärringar och knacka på imorgon.

Sen satte jag och Martin oss och tittade på Dallas invaggade i falska förhoppningar om att Johannes skulle sova lääänge efter att vi fått honom att somna. Han sov i en halvtimme sen vaknade han med ett skrämt skri av att det small tíll något fruktansvärt där bak. Typiskt.  Nu sovar han igen, men ganska oroligt, så det känns helt klart som att jag sitter och skriver på lånad tid...

Imorgon är det "min" kväll. Då tar Martin hand om Johannes och jag kan göra vad jag vill. Jag ska träna. Det gjorde jag i tisdags också. Motvilligt var det, men det var såklart jätteskönt efteråt. Jag känner verkligen att jag behöver träna upp min rygg. Den känns helt svag (as crooked as a politician om man citerar Forrest Gump) och jag går omkring med dålig hållning.

Nä nu ska jag sova. Hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar