torsdag 5 april 2012

Å glaad påsk. Jag tar mig ett par löss jag. Mums.

Min mamma är extremt allergisk mot tillsatser och har stenkoll. Igår hade hon fått ont i magen och sa till mig att hon kommit på vad det var. "De där dragéäggen vi köpte de innehåller ju E904 och det är ju shellack och sen inneåller de röda honlöss och det tål ju inte jag!"

Kollade på påsen vad E-numrena står för här och här och jag har plötsligt inte så svårt att låta bli godiset....

Fy vad äckligt! Å jag vill nästan kräkas. Tänk om man skulle se ingredienserna framför sig när man åt. Kryllande löss i en behållare. *huga*. Jag vet ju om det, men har lyckats ganska bra med att ignorera det. Sist mamma var i farten åt jag enbart choklad under låång tid. Nu har jag och Martin glufsat i oss smågodis hur mycket som helst sen Johannes föddes och jag har lyckats tränga bort mammas "vet du vad det där innehåller" för mitt inre. Men det är väl slut på det nu...

Nu kom det ett gäng påskkärringar och jag fik lite dåligt samvete när jag frikostigt delade ut godiset...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar