tisdag 10 april 2012

En liten sjukling

Det har varit en tuff påskhelg. Liten har varit jätteförkyld och har haft det jobbigt att andas. I lördags var vi inne på barnakuten och han fick lite adrenalin och kortison så han fick slippa besvären ett tag i alla fall. Stackars liten, det har varit så hemskt att höra hans väsande små andetag. Nu verkar han vara på bättringsvägen i alla fall. Idag fick jag till och med ett par leenden och skratt.

I fredags och lördags var vi bara hemma och ägnade oss åt att njuta av att inte göra någonting särskilt. I söndags var jag hemma hos mamma och åt god påskmiddag tillsammans med henne och Susanne med familj. Martin och Johannes var hemma och stackars Martin fick inte en lugn stund på hela tiden jag var borta. Lillen var ledsen och tröstlöst sjuk hela tiden.

Igår var vi hemma hos Martins föräldrar och åt god påskmiddag där med. Johannes var lite bättre då så han fick följa med och träffa sina kusiner för första gången.

Idag har jag varit och hämtat mitt paket med kläder som jag köpt på Tradera. Lite besviken blev jag då det innehöll några riktigt fula kläder, men de kan han ha hemma hos mamma som reservkläder. Jag känner även att de finaste kläderna medvetet lagts framför de andra på bilden för att ge intryck av att allt kläder var sådana. Jag tenderar att alltid se det mesta ur en negativ synvinkel först och främst, även om det är något jag försöker arbeta bort. Man kan ju liksom inte förvänta sig tiptop kvalitet för så billiga pengar och det mesta var faktiskt helt ok grejer (här försöker jag då ändra mitt tänkande till det positiva istället).

Ska eventuellt ta mig an viktig person nummer tre i boken nu. Fyra personer behöver jag känna lite mer genomgående och sen är det ett par stycken bifigurer som det är bäst att ha lite hum om. Kommer nog att underlätta vid konversationer och nödvändiga ställningstaganden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar