fredag 9 mars 2012

Vill ha ordning i Kaoset

Det går så fantastiskt bra med tassmetoden! Nu använder vi den hela tiden. Johannes sover gott här bredvid efter att jag tassat honom en kort stund. Den här veckan har vi börjat applicera tassmetoden även på nätterna och det går över förväntan. Han somnar vid tiotiden, sover till tre och får en slurk mat, sen sover han till klockan sex och äter lite då. Sen sover vi vidare till åttatiden.

Inatt hade han dock lite svårt att somna om efter att han fått mat, så jag fick tassa honom tre gånger. Visserligen tog det bara någon minut att få honom att somna om, men det gick cirka en kvart mellan uppvaken så det blev ganska mycket avbruten sömn.

Vi sov nästan till klockan elva. Sen var det bråttom att gå ut med Sivan. Jag slängde på mig ett par taffliga jeans, mina slitna vinterstövlar, slitna jacka och Martins mössa. Självklart stöter jag på två mammor från föräldragruppen. Usch inget kul att träffa på folk när man ser risig ut.

Är riktigt störd idag på att allt känns så taffligt just nu. Jag är så blek och har inte klippt håret på evigheter. Jag har inget kul att ha på mig. Huset är rörigt och Sivan är oklippt och lurvig. Detta måste åtgärdas i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar