måndag 19 mars 2012

I skrivande stund...

Den här gången ska jag inte göra samma misstag som förra gången jag skrev en bok. Jag satte mig bara att skriva rakt upp och ner utan att göra en synopsis eller nånting. Efter 150 sidor ungefär kom jag till läget "jaha, vad ska hända nu". Och så småningom blev det pannkaka av historien.

Nu har jag tagit hjälp av en bok av Elizabeth George som heter "Skriv på - en handbok i skrivandets konst". Den beskriver skrivprocessen steg för steg och jag känner hur en historia har börjat växa fram och personer och miljöer börjar ta form. Härligt!

Lillen ligger vid bröstet. Jag har ett litet parti poker gåendes i bakgrunden och läser vidare. Det ska bli så himla roligt att gräva ner mig i att skriva den här boken. Jag är redan förtjust i min huvudperson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar