måndag 19 mars 2012

Funderar vidare....

Martin är iväg och repar med sitt band. Själv har jag satt i mig ett lass glass med hemgjord kolasås och spelat ett litet parti poker. Spelar turneringar på jättelåga nivåer och tycker det är utmärkt underhållning medan jag sitter och ammar eller jobbar med översättningen.

Har läst vidare i boken och har hela tiden ett worddokument öppet där jag noterar. Hittills har jag noterat följande punkter:


· Säg inte saker direkt, försök välja händelse eller ämne, huvudpersonens tankegång som illustrerar det
· Historien måste innehålla en konflikt
· ”dominoeffekt” av händelser
· Intrigen måste vara dramatisk
· Handlingen måste ha ett klimax
· Efter höjdpunkten kommer upplösningen då alla trådar knyts ihop och belyser vilka förändringar som inträffat i personens liv

Ska fundera på de här punkterna och fatta beslut om dem innan jag läser vidare i boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar