fredag 30 mars 2012

En kortis

Ska jag....jobba med översättningen, eller städa?

Det blev översättningen. Men först ett litet blogginlägg om att jag fortfarande inte kommit till skott med någon karaktärsbeskrivning på pappret. Har dock tänkt på det. Senast i duschen, som har visat sig vara något av en kreativ hörna i huset för mig. Varje gång jag duschar tänker jag på boken och kläcker idéer som aldrig förr. Jag antar att det har med att man dels får vara ifred med sina tankar utan babygråt i bakgrunden och dels blir man så avslappnad av det varma vattnet  (och av att inte ha babygråt i bakgrunden). Nu gäller det bara att hitta tiden att skriva ner allt. Det ska bli spännande att skriva en bok med karaktärer jag redan "känner" istället för att lära känna dem efterhand som jag skriver.

Idag har vi varit och fikat hemma hos Ida och fått se familjens ehnorma hus (i jämförelse med vårat lilla i alla fall. Supertrevligt!

Men nu är det dags att ta tag i översättningen. Och kanske spela lite poker, det var ett tag sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar