söndag 16 september 2012

Helgen som gräsänka....

...har varit väldigt trevlig!

I fredags umgicks jag med mamma. Vi åkte till stan och handlade och sen hem till henne och tittade på Fångarna på fortet och drack te. Johannes och jag sov över där och åkte hem igår förmiddags.

Igår kom härliga vänner över på kvällen och vi lagade middag tillsammans och spelade sällskapsspel. Johannes skötte sig som ett litet underbarn och sov igenom skratt och prat. Sen sov han hela natten och vaknade halv åtta imorse. Både han och jag har varit utvilade och glada idag! Det enda som har varit lite negativt är att Johannes drog ner min dator i golvet så att skärmen förstördes fullständigt. "Ingen fara, lilla gubben". Sa jag. Och log. Mycket ansträngt.

Men förtretet gick över snabbt. Det var ingen dator jag hade nåt viktigt på och jag hade ändå tänkt sälja den, men nu får jag väl förhoppningsvis pengar på försäkringen för den istället. Vi svängde ihop en kladdkaka och stack hem till Josse och Oscar och busade.

Nu har lillen somnat för kvällen och jag sitter och äter chips, dricker öl och spelar poker. Jag hoppade in i en turnering som hållt på en timme, så det är lite uppförsbacke, men med lite tur ska det nog ordna sig! I vilket fall var det länge sen jag satte mig och tog ett parti, så det känns kul att kunna sitta i lugn och ro och göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar