söndag 23 september 2012

Edward Scissorhands - inspirerande!

Edwards Scissorhands visas på tv just nu.

Precis samtidigt som jag fick en stund över att skriva.

Det är svårt att slita sig från filmen. Just nu när jag sitter och skriver en egen historia inser jag vilket geni Burton är som skapat historien om Edward Scissorhands. Vilken härlig handling det är. Vilka karaktärer, vilka miljöer! Så fantastiskt!

Tänk om jag hade kunnat komma på en sådan historia själv. Jag skulle skrivit så tangenterna glödde. Jag önskar att jag kunde tänka så fritt, så out-of-the-box. Kanske skulle jag behöva skriva små berättelser som var helt och hållet verklighetsobegränsade för att liksom få fantasin att flöda ohämmat! Det tror jag jag ska göra vid tillfälle. Bara skriva så spaceade historier som det bara går. Det skulle gynna mitt skrivande enormt tror jag. Just nu tänker jag hela tiden på vad som är realistiskt och inte och det gör att jag känner mig lite "stel"i mitt skrivande.

Men som sagt, jag har bara en liten stund över, så nu ska jag försöka nåpa vidare på min egen historia, i skenet av detta mästerverk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar