torsdag 28 juni 2012

Skitunge!

Nåt har hänt. Förmodligen en tand till på väg....men jag har försökt lägga en aptrött lillen i en timme nu utan att lyckas. Han har varit så nära.....på väääääg att slumra in....men så.... DING!....spricker han upp i ett leende och börjar jollra och så får vi försöka tassa om. Suck. Jag har fått lämna honom för att andas ut min frustration i djupa andetag och jag har fått hålla asgarv inne när han ser på mig sådär och bara ler som världens lyckligaste lilla skit. Hela tiden tänkte jag att men NU Måste han ju bara somna snart.

Men nä.

Jag orkade inte mer. Jag är hungrig och har saker att göra. Så jag lämnade honom i sängen.

Han ligger där uppe i sin säng nu och jollrar hur glatt som helst. Förmodligen nöjd över sin seger.

Men jag har som sagt saker jag behöver få gjort. Idag har jag bokat tvättid. Jag ska göra klart alla tävlingar till Martins fest. Jag ska städa eftersom vi får gäster i helgen. Och jag vill passa på, nu när solen är framme, att sitta i min nya, turkosa baden-baden stol som jag fick i födelsedagspresent av Martin. Löv it!

Nu är det tyst där uppe. Hm.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar