torsdag 28 juni 2012

Äntligen ett löpspår!

Idag är en mycket bra dag.

Solen skiner och jag har hittat elljusspåret i Hovshaga.

Har frågat de som borde veta, men bara fått svävande svar om att det ska finnas nåt...men det ligger ganska långt bort....ja det är där...nånstans. Men idag, när jag var ute och gick med Sivan och Johannes i solskenet och riktigt njöt av att vara mammaledig och kunna gå en hur lång promenad som helst utan att behöva stressa för att jag måste vara nånstans sen, DÅ kom jag till slutet av Hovshaga och såg en liten väg och tänkte...hmmm....den måste ju leda nånstans....och följde den... och där bara var den....SKYLTEN. "Motionsspår".

Jag blev snudd på lyrisk, för fram till det ögonblicket hade jag inte hittat nåt annat än asfalterade cykelvägar att springa på i Hovshaga, vilket inte fungerar med mina benhinnor. Man kan ju ta bilen tio minuter till Vais och springa och riskera att sitta i bilkö ett tag vid Kalmarrondellen om man väljer fel tid att springa på, men det känns för meckigt och jag gillar inte att sätta mig i bilsätet med svettiga kläder. Men nu blev allt så enkelt! En rask tiominuterspromenad (= perfekt uppvärmning) och sen är man där. Det är även ganska plant, så man kan ta med sig barnvagnen också.

Nu ska jag bara bli av med den här förkylningen också så att jag kan komma igång och springa. Gud som jag längtar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar