fredag 1 juni 2012

Jag älskar det inrutade livet

Jag har alltid gillat att ha riktlinjer att följa och veta vad som ska hända. Ända sen jag var liten och längtade tills jag skulle bli vuxen och ha min egen familj.
Jag tror jag var 11 kanske när jag bläddrade igenom Ellos katalog och satt vid datorn och gjorde noteringar för vad jag skulle ha på mig vilket datum. Typ den 6/10 varje år ska jag ha på mig en lejongul kjol och vit polotröja, den 7/10 ska jag ha mina gröna byxor och den rödrutiga skjortan. Jag tänkte att man kanske kunde maila Ellos när man blivit vuxen och fråga om de hade några av kläderna kvar haha.

Samma sak när jag bläddrade igenom farmors Hemmets Journaltidningarna. Jag klottrade datum på recepten och skrev även ner på ett papper när jag skulle äta vad. Typ den 11/3 ska jag äta fiskgratäng och äta kanelbullar.

Det här har följt mig upp till vuxen ålder, fast inte så extremt förstås. Jag lagar nästan aldrig något spontant utan vill helst ha ett recept att följa. Jag gillar att veckoplanera så att jag vet vad jag ska äta hela veckan och sparar tid genom att ha allt hemma. Jag använder Google kalender för att organisera upp mina veckor så att jag ska hinna med tvätt, städ, träning, träffa vänner, Sivans pälsvård, ta hand om mig själv etc. Ibland har jag också lagt in mina hobbies, som att skriva eller måla, så att jag inte försakar mina passioner. Jag tycker det är super! Saker och ting som man annars skjuter upp till ett obestämt datum, blir gjort! Kommer komma väl till pass nu när Martin ska ha 40-årsfest inom en månad och vi inte har gjort mer än att skicka inbjudningar och boka lokal...

Här kommer lite bilder från dagen idag:


Mina två följeslagare. Johannes är så fin i den bruna, stickade byxdressen.

Mitt i ösregnet gav vi oss ut på promenad. Inget kul väder att vara ute i, men  


En kopp varm choklad värmde gott efter promenaden


Johannes blir så glad när han lyckas ta sig fram till Sivan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar