söndag 3 juni 2012

Jag vet hur jag vill ha det nu!

Idag är en sån där dag när beslut fattas. Det bara klarnar.

På väg hem från en toppendag i Jönköping hos min syster insåg jag att jag inte kan hålla på och vara så här halvfjassig med översättningen längre. Det går inte att jobba heltid och sen jobba med översättningen på helger och kvällar som jag har gjort tidigare OCH ha Johannes. OCH plugga färdigt. Då kommer livet inte vara kul.

Jag tjänar dessutom inte så mycket som jag vill, för den tid det tar från vänner, familj, träning etc.

SÅ de närmsta åren är planerade. Jag har 33 poäng engelska kvar att läsa in innan jag har de 90 poäng som krävs för att söka in på facköversättarutbildningen, som är på ett års heltidsstudier, som jag ska gå för att sen bli certifierad och kunna berättiga att ta mer betalt.

SEN vill jag expandera företaget till exakt så stort jag vill ha det. Göra det PROFFSIGT. Nu känns det så himla hemmasnickrat alltsammans. Hemsidan borde vara snyggare och vi måste kunna erbjuda fler språk och tjänster än vad vi gör idag. Jag är ju ett kontrollfreak och det är det som är min begränsning. Om jag har lejt ut ett jobb vill jag själv kunna läsa det och kontrollera att det blivit bra gjort. Att förlita mig på andra översättare för att korrläsa kommer att kännas lite jobbigt, men det är ju så det måste fungera.

Jag måste våga SATSA! Jag vet exakt hur jag vill ha det, så nu är det bara att KÖRA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar