tisdag 12 juni 2012

En plan för framtiden & svensk fotboll behöver en mental coach

Så här är planen för min framtid:

Vår 2013: Plugga in 3 poäng som jag missade i min Engelskakurs sist. Gå tillbaka till jobbet på heltid/ev 80% och samtidigt jobba med översättningen vid sidan av.
Höst 2013: Börja plugga in de sista 30 poängen jag behöver för att söka facköversättarutbildningen. Jobba deltid på jobbet och med översättningen.
Höst 2014: Ta studieledigt ett år och läsa facköversättarutbildningen. Här funderar jag på om jag ska ta  mer studielån. Jag tycker redan jag betalar tillbaka för mycket, men om företaget lyfter senare så spelar det ju inte så stor roll. Men går det åt pipan med företagssatsningen så sitter jag ju där med ytterligare pengar att betala tillbaka och inget att visa för det.
Höst 2015: Prova på att satsa fullt ut på översättningen under ett halvårs tid.

Hösten 2015 tänker jag också som allra senast vara klar med boken.
Årsskiftet 2012/2013 ska jag ha gått igenom Elisabeth Georges hela bok och vara redo att börja skriva.
Årsskiftet 2013/2014 ska jag ha alla kapitel klara.
Våren 2014 ska jag redigera boken
Årsskiftet 2014/2015 ska boken vara klar! (sen har jag över ett halvår till tills boken som allra,           allra senast ska vara klar)

Verkar det rimligt? Jag hoppas det! Jag skulle vilja säga att den ska vara klar tidigare, men jag vet ju hur det är när saker kommer emellan hela tiden....

På tal om annat så tittade jag på EM-matchen mellan Sverige och Ukraina igår. Det går alltid likadant både i fotboll och hockey när det är fråga om landskamper. Sverige är nervösa. Så gör de mål och får lite självförtroende och verkar slappna av och andas ut, vilket leder till att motståndarlaget snabbt gör ett mål. Svenskarna blir besvikna och förvirrade. Och släpper in ett mål till. Och lägger sig sen platt och förlorar.

Jag är inte ens intresserad av varken fotboll eller hockey egentligen. Men det kan ju inte bara vara jag som har noterat detta fenomen? Jag tror inte Sverige behöver en ny strategisk coach. De behöver en mental coach. Vi är för svenska för att lyckas i såna här sammanhang. Det sitter i vår benmärg att man inte får ta för sig och man får inte göra fel. Med ett självförtroende av stål skulle vi ta hem hela skiten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar