tisdag 31 juli 2012

Två beslut är fattade!

Det o-så-stora beslutet om jag ska lämna cybervärlden under en månad.

Det blev ett mja. I princip.

Jag ska skriva på boken en timme om dagen och efter det går det bra att blogga. Inget annat.

Så då var det klubbat. Nu ska jag skriva en timme medan lillen sover.

Jag har just nu skrivit de första meningarna efter alla förberedelser innan. Dock känns allt inte riktigt bra för jag har inte riktigt bestämt mig för vilken berättarform som passar bäst. Hon-form, eller jag-form? Måste bestämma mig nu. Försöker tänka mig in i hur de olika händelserna kommer att te sig i vardera form. Stress, romans, avundsjuka. Historien utspelar sig utifrån huvudpersonens perspektiv och båda funkar lika bra...Hmm.

Nej, hon-form. Absolut. Så är det. Nu kör vi!

(Japp, nu vaknade Johannes. Lägligt.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar