tisdag 24 juli 2012

Hade varit bättre att inte fråga...

Här sitter jag som gräsänka och dyngar lite poker och njuter av tystnaden. Martin påbörjade sin årliga seglarvecka idag. Det han sett fram mest emot är att få sova haha. Och jag är lite avis att han ska få göra det!

Lillen ligger och sover och Schnucki (Sivan) har lagt sig på det svala golvet och pustar ut efter en heldag med bus med Katrin och Anders Leonberger Poa. Det har varit en trevlig dag med kaffe på altanen på landet.

På vägen hem tänkte jag på miljoner saker. Bland annat tänkte jag på hur jag som femtonåring kontaktade astrologen Heikki Vesa och frågade om min framtid. Allt har stämt hittills. Bland annat att det skulle ha med datorer och transport att göra när jag träffade min framtida man och att jag skulle få barn 2011. MEN jag minns också tydligt att det stod. Barn får du ett. Exakt så stod det.

Varför då? Tänkte jag då. Och "varför då?" tänker jag nu igen. Jag vet ju att man bara ska ta det som en förströelse, men jag kan ändå inte hindra tanken från att poppa upp när vi pratar om man skulle skaffa en till. Jag skjuter bort den, men den är där och svävar i luften liksom. Efter Johannes föddes har jag tänkt att jag absolut inte vill ha fler, men ju mer jag tänker på det, desto närmare ett "kanske" kommer jag. Men vad nervös jag kommer vara under graviditeten i så fall på grund av den här spådomen.  Särskilt de där kritiska första tolv veckorna. Jag kommer inte våga hoppas på att allt ska gå bra förrän jag har det lilla knytet i famnen livs levandes.

Något annat som jag tänkte på på vägen hem var min bok. Som definitivt vill skrivas. Det var nästan så jag hörde karaktärerna ropa på mig att komma hem och ge dem liv. Jag vill inget hellre. Ska bara hitta tiden...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar