söndag 29 juli 2012

Mitt idealjag

Om jag hade varit den idealmänniska jag föreställer mig att jag skulle kunna vara om jag la manken till skulle jag:

Skriva på boken minst en timme per dag
Börja dagen med en löprunda
Veckohandla
Vara prydlig och plocka undan saker efter mig
Inte sitta och drälla vid datorn flera onödiga timmar om dan
Höra av mig till folk regelbundet
Klä mig coolt istället för i det som ligger överst i garderoben
Klippa Sivan minst varannan vecka
Måla färdigt min tavla
Baka mitt eget bröd
Lyssna på musik mycket oftare
Ta mig tid att laga mat till mig själv (Nu när Martin varit borta har jag ätit middagar som exempelvis bestått av en baguette med smör och till det en näve jordnötter- Gu' vad det är tråkigt att laga mat bara till mig)
Spara pengar
Ta mig tid att sitta och läsa tidningen i lugn och ro till frukosten varje morgon

Men jag fortsätter sitta i halvröran och sippa vitt vin och tänka att det vore trevligt om det var så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar