torsdag 14 november 2013

Kan ingen starta ett?

Kan det inte bildas ett parti som värnar om Sveriges invandrare? Som vill att de ska trivas, må bra och frodas i vårt land. Som vill ta tillvara på de kompetenser de besitter från sitt hemland, så att vi kan använda dem här. Som inte tycker de är parasiter och ser som enda lösning att de ska vända hem igen.

Om jag kom till ett nytt land och blev behandlad som om jag inte var välkommen skulle jag hålla ännu hårdare fast vid spillrorna av det jag känner är tryggt. Min familj, mitt språk, min kultur. Jag skulle definitivt inte gå ut och ta för mig i en värld som inte vill ha mig där.

Finns det någon som har undersökt hur det är att komma till Sverige som invandrare? Hur upplever man bemötandet, finns det andra hinder än språket som gör det svårt att komma in i samhället, vad tycker de själva vi skulle kunna göra för att underlätta?

Har man noll intresse för dessa frågor så kommer det inte gå så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar