tisdag 14 augusti 2012

Tiden bara går...

Igår blev Johannes åtta månader. Han sitter nu stadigt och de senaste dagarna har han börjat resa sig upp och ta de första stapplande stegen när han håller i sig.

Jag hänger inte riktigt med. Har inte tagit några kort när han stod upp första gången och knappt några när han sitter heller. Imorse tänkte jag att jag kunde ta en dusch, medan jag som vanligt lät Johannes kravla omkring på badrumsgolvet under tiden. Dååålig idé! Jag hade glömt att han lärt sig att ställa sig upp, vilket han försökte göra genom att dra sig upp med hjälp av badkarskanten. Där stod jag med schampo i håret och försökte få honom att sätta sig ner, vilket han gjorde på ett plaskblött golv. Sen försökte han ställa sig upp medan jag sköljde ur schampot och då var det ju halt och....ja....nä....ingen bra grej.

Nu ligger han och sover, men jag ska snart väcka honom för vi ska till BVC på åttamånaderskontroll om tjugo minuter. Hade ju tänkt att jag skulle sätta mig och skriva i lugn och ro medan han sov, men tvätten behövde hängas och TUSAN måste ju ut med Sivan innan, kom jag på nu. Nu gäller det att rappa på här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar