onsdag 23 april 2014

Bästa Underbara Clara!

Idag har jag tittat på De obekväma med Underbara Clara. Vilken klok kvinna hon är! Hon tänker precis som jag. Fast jag är en sån där människa som går mot strömmen i det tysta. Hon sitter i TV och säger det jag tycker. Modigt.

Jag känner mig som en avart för att jag inte vill konsumera mer än jag måste. För att jag inte bryr mig om saker och pengar. Innerst inne känner jag att jag skiter så enormt mycket i allt som har med prylar att göra. Det stressar mig att jag måste vilja ha femiljonersvilla, SUV, dyr teknik och en karriär för att verka normal. Jag vill bara bo i mitt älskade hus på landet, påta i trädgården och ha så mycket tid som möjligt med Martin och Johannes och alla andra som jag älskar.

Kanske har man en tendens att prioritera tid framför pengar när man förlorat någon nära. Sedan pappa dog i cancer för två år sedan har jag känt mig extremt dödlig varje dag. Jag är glad för varje dag jag får vara här.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar