onsdag 24 juli 2013

Ett bra tips för min oroliga själ

Livet är hektiskt just nu då jag både jobbar heltid och jobbar hela kvällarna och helgerna med översättning.

I höst/vinter tar jag tjänstledigt. Ser mycket fram emot det.

Men först ska jag jobba ihop pengar till en buffert, en extrabil och lite annat smått och gott som behöver ordnas/betalas. Tar så många översättarjobb det bara går just nu.

Har dock börjat få lite stressymptom som hjärtklappning, skakningar och illamående som kommer och går. Googlade på detta och halkade in på information som pekade på att man kan få katastroftankar av stress.

Aha!! Så det är därifrån de kommer.

Martin har liksom inte ens kunnat åka till affären utan att minst en tanke på att det-skulle-kunna-vara-sista-gången-jag-ser-honom-i-livet har ploppat upp. Så frustrerande! Jag är normalt sett inte en person som oroar mig särskilt mycket utan anledning, så det har varit jättekonstigt att dessa tankar har dykt upp.

Det är såklart sett tecken på att jag borde tagga ner lite ett tag. Och det ska jag också. För om bara 1,5 vecka tar jag semester från alla mina jobb! Hurra! Har bara en deadline kvar, så min lilla kropp får allt ta och hålla sig i kragen lite till.

På tal om översättningen har jag en mystisk ikon i mitt översättarprogram. Har inte vågat trycka på knappen ännu, men min inre rebell är så sugen!

Varför är den där, om man inte får trycka på den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar